Monday, September 8, 2008

Menukar theme google chrome

Hari ini saya cuba menukar theme google chrome, berikut adalah langkah-langkah yang saya buat untuk menukar theme google chrome (Perhatian : Saya gunakan winxp).

1. Download theme dari freechromethemes.com, terdapat beberapa pilihan theme di website ini.
2. Ekstrak download tersebut ke
C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application.2.149.27\Themes\
3. Rename default.dll ke nama lain, saya rename ke default_ori.dll
4. Copy default_1.dll dari folder ..\Application.2.149.27\Themes\google-chrome-firefox3 ke ..\Application.2.149.27\Themes\
5. Rename default_1.dll ke default.dll
6. Siap, sekarang google chrome saya menggunakan theme firefox3

Untuk lebih mudah anda boleh juga mencuba Chrome automatic theme swithcher yang boleh di dapati dari chromespot


Saya cuma ingin berkongsi pengalaman dengan anda, sebarang percubaan yang anda lakukan adalah atas tanggungjawab anda sendiri . Sekiranya anda ada cara lain atau sebarang cadangan sila kemukakan, komen anda amat dihargai.

No comments: