Saturday, August 30, 2008

Beralih OS

Jika anda macam saya, mungkin anda juga agak kekok untuk beralih dari Operating System yang telah lama dan biasa digunakan ke Operating System yang baru. Maklumle saya mula-mula kenal komputer dengan gunakan sistem pengoperasi DOS, kemudian guna OS biasa tu dari edisi 3.1, sembilanpuluhlima, sembilanpuluhlapan, eks pi dan kini yang terbaru, tapi yang terbaru tu saya cuma gunakan di pejabat, di rumah slowly saya mula gunakan OS OS ; Open Source Operating System. Sebenarnya Open atau tak saya tak kisah sangat sebab saya bukan pandai nak modified sourcenya pun, tapi yang menariknya, ia boleh berfungsi dengan baik walaupun untuk komputer lama saya. Lama memang lama, PC saya tu saya beli tahun 1996, nanti kalau ada masa dan peluang saya akan buat satu pos tentang pc lama saya ni yang dah jadi baru heh heh.

No comments: